Reykjavik, a legészakibb főváros

Izland sok utazó nagy álma, ám nehéz megközelíthetősége miatt kevesen “ugranak ki”. Egy Budapest-Reykjavík repülőjegy Ma már, könnyebben elérhető, mint régen, és élvezhetjük ennek a nagyon különös országnak a semmihez sem hasonlítható hangulatát.

Izland egy igazi kakukktojás, oldalakon át lehetne sorolni az érdekességeket vele kapcsolatban, például az egyetlen ország, ahol még ma sincs senkinek vezetékneve. De mi nyilván nem ezért megyünk oda, így hát lássuk a látnivalókat.

A rövidebb ideig tartózkodók a dél-nyugati országrészt szokták bebarangolni. Itt található Reykjavik, a Blue Lagoon, a leghíresebb izlandi termálfürdő, és a Golden Circle nevű körút. Ez utóbbi során főváros közeli izlandi “specialitásokat” nézhetünk meg, a Gullfoss vízesést, egy gejzírt, és más geotermikus képződményt.

A Reykjavik közelében található Blue Lagoon különleges látványa

Ha több mint egy hetünk van Izlandra, akkor végighaladhatunk az országon körbefutó 1-es számú főúton.

Ha nincs sötét, nincs északi fény

Mikor menjünk Izlandra? Ha főszezonban megyünk, azaz a nyári hónapokban, enyhébb időt élvezhetünk, ha azon kívül, akkor viszont látni fogjuk az északi fényt. Hogy miért nincs nyáron északi fény? Mert mint minden rendes skandináv országban, folyamatosan világos van, vagy naplemente-szerű félhomály.

A tél októbertől áprilisig tart, és bár a repülőjegyárak mérsékeltebbek, az izlandi télnek megvannak a – hogy is mondjuk – hátulütői. Bár nem kell szibériai hidegre számítani, mivel a szigetet fűti a Golf-áramlat, akár még a nevezetességek is megközelíthetetlenek lehetnek a hó miatt, fény pedig nincs, vagy csupán pár óráig van.

Akár télen, akár nyáron utazunk, túrázzunk a páratlanul szép természetben, de mindenképpen készüljünk fel megfelelő öltözettel, víz- szélálló ruházattal, túrabakanccsal és más technikai felszereléssel. Ha nem ragaszkodunk a szállodai szobához, érdemes kempingeznünk – természetesen nyáron -; a Skógafoss vízesés tövében levő kempingben letenni a sátrunkat például megfizethetetlen.

Nagyon ajánlott a Myatn-tó is a túrázóknak, ez a földöntúli táj távol esik a főváros-közeli Golden Circlie megszokott túraútvonalától (Rejkjavik helyett Reykjahlíð van mellette.) A bálnales pedig szintén egy olyan élmény, amit kevés helyen próbálhatunk ki a Földön.

Reykjavik télen is partifőváros

Érkezhetünk természetesen főszezonon kívül is Izlandra, ami ilyenkor biztosan beválik mint program rossz idő esetén, az Reykjavik, a főváros. Az óvárosban 18. századi épületekben gyönyörködhetünk, de rengeteg helyen találkozni a modern skandináv design nyomaival is.

A Sun Voyager hajó váza Reykjavik kikötőjében

A város és egyben az ország jelképe a Hallgrimskirkja evangélikus templom, amelynek 74,5 méteres tornya Izland legmagasabb épülete, a torony tetejéről felülről is megtekinthetjük a színes háztetőket. Jó tudni, hogy a CityWalk Reykjavik jóvoltából ingyenes 2 órás városnéző túrán vehetünk részt.

Ha a Nemzeti Múzeumot is láttuk a viking emlékekkel, ejtőzhetünk egy jót a pezsgő és hangulatos főváros egyik kellemes kávézójában a sok közül.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.